לפגישת ייעוץ חינם

    עיצוב בתי כנסת

    כבר למעלה מ-30 שנה שאני עוסק באדריכלות. במהלך השנים תכננתי מעל 50 מבני ציבור, רובם בתי כנסת.

    עבורי, עיצוב בית כנסת אינו רק עבודה – אלא גם אתגר: אני שואב השראה מהמסורת ומהכתובים, במטרה ליצור אמנות שורשית, ייחודית ומחוברת למורשת העם היהודי.

    מלאכת עיצוב בתי כנסת מתבצעת בהתאם למגוון דגשים ופרמטרים. וזאת, תוך שמירה על תחושת היראה והכבוד כלפי המקום; תחושה אשר תאפשר חיבור לתפילה כמו גם חיבור בין חברי הקהילה. בתי כנסת תופסים מקום חשוב ורחב בליבו וביומו של כל אדם דתי. אנשים המקפידים על שלוש תפילות במניין מבלים כשעתיים ביום מזמנם בבית הכנסת – ובסוף השבוע אף יותר. במקביל, נציין כי מקום מעורר יראה זה אמור לדמות בית מקדש מעט, מעין אזור תפילה מרוכז לתושבי האזור. בהתאם, על מלאכת עיצוב בית הכנסת להתבצע בצורה קפדנית, מדויקת וראויה. אנו בסטודיו ד-קו, מתמחים בעיצוב פנים ובתכנון של בתי כנסת, החל משלב הבניה ועד שלב התוצר הסופי שבו בית הכנסת מוכן לפתיחתו הרשמית.

     

    עיצוב בתי כנסת: פונקציונאליות ואלמנטים של הוד והדר

    מדי יום או מדי שבת, רבים נוהגים להתכנס בבית הכנסת ולהתפלל. זאת לצד מפגש עם החברים בקהילה, חברים קרובים ורחוקים. במקביל, כדי שמעמד זה יתנהל כראוי וכדי שצרכי התפילה יענו במדויק, על מלאכת העיצוב של בית הכנסת להתבצע באופן המוקפד והמדוקדק ביותר.

    "סוף מעשה במחשבה תחילה". במילים אחרות, בבואכם להתחיל בתהליך עיצוב בתי כנסת, יש לקחת בחשבון מספר דגשים. ראשית, חשוב לבחון לעומק את נתוני החלל. החל מאולם התפילה, חדר המדרש, הספרייה של בית הכנסת, עזרת נשים, המטבחון וכן הלאה – על כל חדר וחדר להיות מותאם לצרכיה של הקהילה ומאפייניה.

    כמו כן, לאורך תהליך העבודה, יש להשתמש בחומרי גלם המתאימים לעיצוב, למבנה ולסגנון הקהילה תוך שילוב של: עץ, אבן, זכוכית, טקסטיל או חומרי גלם אחרים

    עיצוב בתי כנסת

    עיצוב בתי כנסת –  לבחור במעצב פנים מקצועי

    בין אם מדובר בארון הקודש, בימה, עמוד התפילה של שליח הציבור, ספריות לאחסון ומידוף לספרים גלויים, לוחות הנצחה וזיכרון, מעקות, עמודים, שנדלירים, מחיצות או אלמנטים אחרים – על בית הכנסת להיות מעוצב בצורה שתעמוד בקנה אחד עם הדרישות הרלוונטיות ויותאם לאופייה של הקהילה. בשלב זה, מגיע מעצב פנים נבון ומקצועי אשר יוכל לקחת את החומרים ולהפיק מהם את החיבור הנכון. בין אם מדובר בבתי כנסת מעדות המזרח או אשכנז, מבחירת קו עיצובי ייחודי ועד הנגשת המקום עבור קהל המתפללים – תפקידו של מעצב הפנים לאורך תהליך העבודה הינו עצום וקובע לדורות את נוחות השימוש כמו גם האווירה השורה על המתפלל. לפרטים נוספים וקביעת פגישה צרו קשר עם סטודיו ד-קו.

    אדריכלות בתי כנסת

    תכנון בית כנסת ועיצובו היא עבודה מאתגרת ומרתקת; עבודה הדורשת הכשרה מקצועית והסמכה –הן באדריכלות והן בעיצוב הפנים בהיבט האדריכלי. כמו כן, נדרש ידע והבנה בהלכות ובמסורות השונות שנוצרו בקהילות יהודיות בכל העולם. השלב המקדים של בניית בית הכנסת כרוך בתכנון קפדני לא רק של יסודות הבנייה אלא גם של החלק הפנימי של בית הכנסת: היכן צריך למקם את ארון הקודש, העיצוב המדויק של בימת התפילה ושל עמוד התפילה, כמה ספריות יהיו, עד איזה גובה והיכן ישתלבו, כמה מקומות יהיו במקום ועוד. סטודיו ד-קו מתמחה בעיצוב מבנים פרטיים וציבוריים, כמו גם עיצוב בתי מדרש, בתי כנסת ועוד.

    אדריכלות בתי כנסת עתיקים

    האדריכל הוא האחראי למעשה  לכל מה שקשור לתכנון של המבנה ואופן הבנייה שלו. המבנה צריך להיות עם יסודות טובים ואיכותיים שיחזיק לאורך שנים רבות, כמו גם קירות המבנה, הגג וכד'. התכנון המקדים, השרטוט וההכנה של המקום וההדמיות הם ההתחלה להבנת ההתאמה בין המבנה לצורכי הקהילה. וזאת, כאשר המשך תהליך העבודה כולל את הוצאתן של תכניות מדויקות; תכניות המאפשרות לכל קבלן משנה לבצע את חלקו. ומתוך התוכניות המדויקות ניתן יהיה להוציא כתב כמויות אשר יסייע לכם בעת ארגון תקציב – לצורך עיצוב והעמדה של בית הכנסת, תכנון אזור הספרים, כמות האנשים הפוטנציאלית במתחם ועוד. התכנון האדריכלי יספק מעין מבט מאקרו על הכול.

    החשיבות של אדריכלות בתי כנסת

    העיצוב הפנימי של בית הכנסת הינו חיוני ביותר. לצד רווחתם של המתפללים, יש לקחת בחשבון אלמנטים נוספים שיעטרו את חלל בית הכנסת. החל משנדלירים, דרך מעקות מיוחדים, כיסאות מרופדים, בימת התפילה המרכזית, ארון הקודש, ספריות, שטחי אחסון, מחיצות, ויטראז'ים לחלונות, כיסא אליהו ועוד – עבודת עיצוב זו מצריכה שיתוף פעולה עם מעצב פנים מקצועי; מומחה אשר יעצב את בית הכנסת ברמה הגבוהה והמיוחדת הנדרשת למקום תפילה ראוי ומכובד.

    אנו, בסטודיו ד-קו, מספקים שירותי אדריכלות ועיצוב פנים תחת קורת גג אחת: החל משלב תכנון ובניית בית הכנסת ועד שלבי עיצוב הפנים; תהליך עיצוב פנים הכולל, למשל, את בחירת רהיטים כדוגמת ארון הקודש, בימה תיבה, עמוד תפילה, נר תמיד, מחיצות, מעקות ומזוזות. כמו כן, ניתן לבקש את התכנון בלבד, אפשר לבקש את התכנון וביצוע היצירות בעבודת יד וכמובן – לקבל מענה מדויק על צרכי המתפללים בכל חדר וחדר בבית הכנסת. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים וקביעת פגישה.

    לפגישת ייעוץ חינם

      פרוייקטים נוספים שיעניינו אתכם

      ארונות קודש מעוצבים

      ארונות קודש מעוצבים הינם חלק בלתי נפרד בכל בית כנסת, כאשר העיצוב הייחודי שלהם יתרום רבות לנראות המקום ולאופיו. על…

      בניית מקווה

      בניית מקווה היא משימה מאתגרת: מחד – יש לתכנן את המקווה כך שיתאים למטרה לשמה הוא נועד – חלל הטהרות…

      מובילים בקידום מובילים בקידום