לפגישת ייעוץ חינם

    עיצוב משרד – רשות הטבע והגנים

    כמה מילים על פרוייקט שנמשך כשנה וחצי והסתיים זה עתה: עבודת תכנון ועיצוב משרדי חטיבת מור״ן רשות הטבע והגנים
    הבסיס של תכנון משרדים הוא עבודה פשוטה לכאורה:  כסא (רצוי נוח), שולחן ומחשב לכל עובד.
    כשמחפשים להוסיף רובד נוסף המתאים לצורת העבודה הייחודית של המקום – העניינים מתחילים להסתבך.
    העובדים במשרדי רשות הטבע והגנים הם בעלי תפקיד משמעותי לאיכות חיינו הסביבתית והתודעתית, אנשים הנמצאים במפגש יומיומי עם ההיסטוריה והאיכות של המקום והסביבה.
    רציתי לחשוב על פתרון שהוא קצת מחוץ לקופסה. כמו תמיד ניסיתי לקבל השראה לעיצוב המקום מתוך חקירה ולימוד של מהות עבודת המשרד.  צוות ההיגויי מטעם המשרד לא רק שלא פסל ועצר את הרוח היצירתית אלא ההיפך, עודד ותמך במהלך. פגשתי אנשים בעלי רצון ומעוף לכיוון עיצוב משרד איכותי שמבטא את מהות עבודתם. לי היה ברור שבמקום צריכה להיות תערוכה עם ביטוי לסביבה, מקומיות, וארכיאולוגיה.
    הארכיאולוג הראשי של רשות הטבע והגנים, דר׳ צביקה צוק, נענה לאתגר ולקח על עצמו להיות האוצר של התערוכה. יחד עבדנו על מציאת נושא עד שלבסוף הסכמנו על תערוכה ב״עץ הזית ושמן זית״, האופייני מאד לארץ ישראל ישנה כמות גדולה של ממצאים ארכיולוגיים בנושא. בנינו קונספט רעיוני ובהשראתו עיצבתי את התערוכה.
    המסדרונות וחדר הישיבות נבחרו להיות הפלטפורמה שבה אציג את התערוכה.
    את חדר הישיבות מיקמתי במרכז החלל, כך שבאופן טבעי אין בו חלונות כלפי חוץ. יצרתי חלונות עם קיר עומק  וכך נוצרו חלונות – תאי תצוגה הן כלפי המשתתפים בישיבה והן כלפי העוברים במסדרונות.
    בקיר האורכי הראשון הגדלתי שיחזור של בית הכנסת בברעם שנעשה על ידי צוות הארכיולוגיה של רשות הטבע והגנים. בקיר האורכי השני מיקמתי 5 חלונות תאי תצוגה, בהם הצבתי את כל הממצאים שהאוצר ואני בחרנו מבין מילוני הממצאים שהתגלו בארץ.
    את המוצגים שאלנו מרשות העתיקות, שאנשיה ארחו אותנו בצורה מרשימה. מבחינתנו זו היתה חוויה עוצמתית לעמוד מול הכמות והאיכות המדהימים של הממצאים שהתגלו בארץ ישראל. כל האוצרים ברשות העתיקות שמחו לעזור לנו למצא את הפריטים הכי מדוייקים ומרשימים שקיימים אצלם. כיף לפגוש כל כך הרבה אנשים המסורים לנושא אהוב על ליבם ומלאים באהבה ורצון לשתף ולהעניק מהידע והממצאים שאספו בדרך קשה ועמל סזיפי.
    כולי תודה לאנשים הנפלאים.
    זה כשלעצמו נס.

    פרוייקטים נוספים שיעניינו אתכם

    ארונות קודש מעוצבים

    ארונות קודש מעוצבים הינם חלק בלתי נפרד בכל בית כנסת, כאשר העיצוב הייחודי שלהם יתרום רבות לנראות המקום ולאופיו. על…

    בניית מקווה

    בניית מקווה היא משימה מאתגרת: מחד – יש לתכנן את המקווה כך שיתאים למטרה לשמה הוא נועד – חלל הטהרות…

    מידע נוסף בנושא


    מובילים בקידום מובילים בקידום